tisdag 29 maj 2012

Trafikregler för barnvagn

Allvarligt talat, hur svårt kan det vara att ta sig fram på cykelvägar med barnvagn? Det har visat sig vara ett jäkla bestyr!! Jag har en tydlig bild i huvudet från när jag var 6 år och gick till lekis att det var den vänstra sidan av Renvägen man skulle gå på. Och när man var 6 år och gick ensam till lekis gick man limmad mot murar och liknande på vänster sida!! Men någon gång mellan 1990 och 2012 har det hänt något med höger och vänster!! Jag började min barnvagnskarriär med att laglydigt hålla mig till vänster på cykelvägar, men ändå; jag mötte otaliga kärringar på cykel som formligen strök vagnsidan, gav mig arga blickar och knyckte menande på nacken. Och jag är inte den som är den och inte kan erkänna när jag har fel. Jag kanske helt enkelt glömt bort hur jag gick till lekis, så jag bytte bara och började gå på höger sida, men nähä, det var inte rätt det heller. Fortfarande svischar det förbi arga, stridslystna gamla damer! Det fullkomligt viner runt mig!!! Det värsta är när de kommer bakifrån i ett jäkla tempo! Jag blir ju så jädra rädd ibland att jag nästan gör Alfons sällskap i vagnen!!! Så om det är någon som är uppdaterad på de svenska trafikreglerna för barnvagnar; hör gärna av er!!

Man blir iallafall glad över att alla släpper över en vid övergångsställen när man har barnvagn, alla utom polisen vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar