fredag 4 maj 2012

Kuddkrig

Det kan inte vara lätt att leva med mig.
Imorse vaknade Alfons väldigt tidigt.
Vid 04:00 ville han äta.
Jag gick upp och gav honom mat
och sen somnade han om.
Men han sov bara en timme,
sen tyckte han att det var morgon.
Martin tänkte då att han skulle
hämta Alfons till vår säng istället.
Alfons sover nämligen jättebra på Martins bröst.
Så Martin fixade till sina kuddar
så att han skulle kunna halvligga med Alfons på bröstet.
Han hade fixat och puffat med kuddarna så fint.
Så kliver han ur sängen för att plocka upp Alfons.
Då vaknar jag av att Martin går upp.
Och när jag slår upp mina ögon ser jag
ett helt hav med härliga kuddar
att frossa i.
Så jag, som tror att Martin gått upp för att
åka till jobbet,
hugger genast in på kuddbuffén.
Plockade åt mig kudde efter kudde.
En under benet, en under armen.
Varför inte en extra under huvudet
när man ändå håller på?
Allt medans Martin står med Alfons
på armen och iaktar hur hans fina
kuddinstallation bara försvinner.
Efter ett tag säger han lite snällt:
"Jo, jag hade ju tänkt att lägga mig igen..."
Snopet tittar jag upp och ser min lilla
familj stå och titta på mig.
Det var bara att lämna tillbaka kuddarna.

2 kommentarer:

  1. Haha. Vad snopet. Men så mysigt ni verkar ha det. Visst är det fantastiskt att man är en familj nu helt plötsligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart!! Trodde inte att man kunde vara så här lycklig!

      Radera