måndag 6 augusti 2012

IQ kyckling?

Jag bjuder gärna på mig själv.
Ett skratt förlänger livet och alltid kan man hålla någon vid liv lite längre.
Så nu tänker jag bjuda på mig själv.

Härom kvällen tog vi hem mat från Chop Chop.
För mina kära läsare från den kungliga hufvudstaden kan jag berätta att det
är en asiatisk restaurang som så exlusivt endast finns beläget i Eskilstuna och Enköping.
Jag kan verkligen rekomendera det nästa gång
ni är på er stor-shoppingrunda i Enköping.
Det ligger bara typ 674 kvarter från centrum.
Iallafall...
Jag beställde som vanligt nr 3: Orange Chicken.
Det är för övrigt den enda rätten jag provat att testa.
Det är lite som med McDonalds; när jag var liten käkade jag Happy Meal tills jag var så stor att jag inte vart mätt längre.
Efter massa övertalning testade jag iallafall Quarter Pounder Cheese, och det är den jag äter numera... varje gång...
Tillbaka till Chop Chop:
När jag sitter där i köket och är proppmätt så ger kylskåpet ifrån sig det där lätet som kylskåp brukar ge ifrån sig,
ungefär som när en läskeflaska börjar gnälla.
Och i bråkdelen av en sekund så tappar min hjärna kontakten med resten av kroppen,
och jag böjer mig framåt för att lyssna på kycklingen...
3 sekunder senare tittar jag upp och möter min sambos blick.
Och jag tror jag såg hoppet om min intelligens försvinna...
Hur bortförklarar man en sådan sak?
Jag försökte inte ens...

1 kommentar:

  1. Bra inlägg! Du lyckades 1. Delge en svaghet (det därefter att du är en safer och alltid kör säkert kort på restaurang). 2. Smyga in ett 08-ret. 3. Ha en slutkläm med stor igenkänningsfaktor (jag glömde bort en gång att jag satt Iva i babysittern efter blöjbytet och när jag kom tillbaka efter att ha tvättat händerna började jag leta under och bakom skötbordet i panik samt titta ut genom fönstret ifall hon skulle ha hoppat ut).

    SvaraRadera