tisdag 28 augusti 2012

Som ett avsnitt ur "Solsidan"

Idag har jag och Alfons varit på öppna förskolan.
Det var lite spännande.
Som direkt ur ett avsnitt av solsidan faktiskt.
Alla måste jämföra hur mycket barnen kan.
"Kan han sitta?" "Kryper han än?" "Har han börjat gå?" "Hjula, kan han det?" "Är han hemma själv på eftermiddagarna?"...


"Ööh, nää, han är lite mörkrädd faktiskt..."

Känns som om folk ringer på en Blocket annons jag inte är medveten om att jag lagt ut...

Man får ju ångest så det skriker om det!
Jag lovar, det kommer inte dröja länge innan någon kommer på idéen att öppna boot camp för de här små...
Varför kan man inte diskutera vilka som säljer bäst barnkläder, vilken mat/ersättning man kan rekommendera
eller liknande.
Varför måste det kännas som en hysterisk tävling att gå på öpnna förskolan och sjunga Imse Vimse Spindel?

Jag som har en bebis i "modell större", får hela tiden höra: "Han går väl redan?" "Han kryper ju, det ser man."
(Hur fan man nu kan se det på en bebis som ligger ner...?)
Han är faktiskt bara 6 månader.
Det har tagit mig 28 år att börja ta dagliga promenader, så varför ska han ha bråttom?

Men imorgon tar vi nya tag!
Imorgon ska Alfons cykla själv till Ica!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar