onsdag 12 september 2012

Fullt ös!!!


Idag har Alfons varit i sitt esse.
Han sov typ en halvtimme under morgon promenaden.
Resterande timmen ägnade han åt att åla runt i vagnen,
och utrycka sitt stora missnöje över att behöva ha mössa!
Väl hemma igen vart det gröt och sedan en tänk förmiddagslur.
En t-ä-n-k-t förmiddagslur.
Alfons tänkte sig igenom luren på ca 4 nano sekunder, sen var vi igång igen!
Åkte till Ica.
Där fick jag hjälp av min "personal shopping list holder".
Inköpslistan var mest i munnen och på golvet, men det roade Alfons iallafall...
Hem igen.
Testade att lägga honom igen... Nepp...
Fullt ös!
Läsa böcker, sjunga sånger, kolla hållbarheten på parketten med en skallra, kolla hållbarheten på mammas skalle med samma skallra. Konstaterade att parketttillverkaren hade gjort sitt jobb...
Lunch bestående av spagetti och köttfärssås både för mor och son.
Jag åt dock inte ur burk...
Lekte lite till, och testade ännu en gång att lägga honom.
Och jo då, efter sjutusenfemhundraelva sagor så slockande han i vår säng... i 30 minuter.
Sen vaknade han med ett yl, var superledsen och kunde absolut inte
tänka sig n-å-g-o-t annat än att komma upp och leka lite.
Så på´t igen.
Kollade de nya biblioteksböckerna, testade de första trevande rörelserna för att
kanske snart börja krypa.
Hjälpte mamma med "operation: ny vardagsrumsmatta", har för övrigt kräkts ner hela sin garderob idag.
Testade hållbarheten på parketten igen, fast en bit bort från det förra stället.
Kollade hållfastheten på sin egen skalle med skallran, fast det slutade han illa kvickt med, det var väl inte lika kul att vara testkanin själv...
Sen kom pappa Martin hem!
Då la Alfons i en växel till, för det finns inget roligare när pappa kommer hem!!
Han kastade sig över Martin!! Jag råkade väl skratta till lite, men då gav sonen mig en blick i stil med:
"Är du fortfarande kvar?"
Så jag gick ut och klippte gräset...
Sen hjälpte Alfons oss att laga mat, och var hur glad och pigg som helst hela tiden.
Fattar inte hur han orkade efter att ha vart vaken typ hela dagen!!
Men han slocknade rätt fort när Martin väl la honom... Efter att vi fått klä in hela hans säng i vårt
överkast så han inte kan sticka ut sina små fötter och fastna...
Nu tänkte jag lägga mig i soffan en stund och inte göra någonting!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar