fredag 28 september 2012

"Jävla nazist!"

Idag var jag med om något otrevligt.
Som allt annat i mitt liv så hände detta
såklart på Ica Maxis parkering.
När jag kommer ut från butiken så står det en taxi där.
En äldre dam håller på att ta sig in i taxin,
och samtidigt så går taxichauffören tillbaka med
hennes kundvagn.
Jag börjar lasta in Alfons och varorna i min bil
när jag hör hur röster höjs från kundvagnsgaraget.
Då håller alltså taxichauffören,
med utländskt ursprung,
på att ställa in vagnen.
Framför vagnen står det en man,
som då inte kommer ut ur kundvagnsgaraget.
Han backar taxichaufförens vagn,
varpå taxichauffören blir vansinnig!
"Men jag kommer ju inte ut!" sa den instängda mannen.
Då börjar idioten till taxichaufför
gapa på mannen:
"Är du dum i huvudet?!"
"Fuck you!!!"
Och när han till sist avslutar med ett:
"Jävla nazist!!"
Då höll Malmroskan på gå raka vägen fram och klappa
till karljävlen!
Om man har flyttat till det här landet,
lyckats klara att ta taxikort,
då borde man ha bättre koll på svenska språket.
Sist jag kollade i min ordbok,
så betydde INTE ordet nazist:
 
Svensk man som INTE vill bli instängd i
Icas kundvagnsgarage över helgen.
 
Blev så jävla förbannad!
Är grymt imponerad av mannen som bara gick därifrån
utan att käfta tillbaka,
det hade aldrig jag klarat!
Jag undrar:
Det finns lagstiftning om att man inte får använda
nedvärderande ord mot invandrare,
vilket jag tycker är bra.
Men hur är det åt andra hållet?


2 kommentarer:

  1. Det finns inget åt andra hållet. Svenskar är ingen folkgrupp anser man tydligen så därför får invandrare lov att kalla oss nästan vad de vill utan att ens åka dit för det. Vi å andra sidan får inte säga något som kan verka kränkande på något sätt för då åker vi dit. Så är det med den lagen. Kram

    SvaraRadera