tisdag 25 september 2012

Som julafton!

 
Idag har vi fått paket från Jollyroom!!
Älskar paket!
Vi har beställt en bilbarnstol.
Märke Maxi Cosi, Mobi.
Jag föll för den pga att den går
att fälla när Alfons somnar.
Som det är nu så "tappar" han huvudet när han somnar,
och rent praktiskt funkar det inte att jag ska hålla
upp huvudet på honom OCH köra...
 
(Lägg märke till det fina golvet!)
 
 
 
 
Vi har även beställt en lära-gå stol.
 
 
 
Alfons har ju upptäckt hur otroligt
spännande det är att stå upp.
Och då han inte bemästrar denna konst på egen hand ännu
så kommer den nog väl till pass.
Han tjöt av iver när han upptäckte att han kunde
förflytta sig mot Martin som satt
och ropade på honom i andra änden av vardagsrummet!
Känns som två riktigt bra köp.
 
Tänkte passa på att tipsa om en jättesmart grej
när man har en förkyld bebis.
Dessa sovpuckar har räddat många nätter!
Man staplar dom på varandra,
i den höjden man önskar.
Sedan placerar man dem under sängbenen i huvudändan
för att få upp huvudet.
Jag lägger rullar ihop ett täcke
så sängen blir lite smalare,
då har han inte lika lätt att hamna på fel ledd
och slipper då rulla ner i fotändan.
Dessutom lägger jag en vetekudde under rumpan,
så han inte glider ner.
 
 
 
 
Imorse vart det en promenad igen.
Hade lovat mig själv, och fötterna,
att det inte skulle bli längre än 5 km.
Men sen vart jag så sugen på att gå på nedre sidan av åsen
där vi bor,
så det blidde lite längre.
Och det känns i fötterna nu...
Inge bra.
Trodde aldrig att JAG skulle få problem
med att jag går för LÅNGT...
 
 
 
 
Hur som helst så resulterar dessa promenader i lite
viktminskning.
Det är ju trevligt, men jeansen börjar hänga i rumpan.
Och jag har ingen lust att köpa några dyra jeans
då jag planerar att gå ner lite till.
Är det någon som har bra tips på snygga, billiga jeans?
 
Och det är tydligen inte bara rumpan som blir mindre.
Det är lite mer än 7 månader sen Alfons föddes
och nu kan jag äntligen ha min kära förlovningsring!
Det är nog nästan ett år sedan jag hade den på mig senast...
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag har lite tips på byxor :) det beror ju dock på om du vill ha knapp fram eller ingen knapp alls typ ;) Jag är superförtjust i pieces strech "jeans" som har hög midja och håller in allt annat som vill välla ut, de har dragkedja bak. Det enda problemet med dom är att de är jättejobbiga första gången man provar dom. Jag stod och svettades i evigheter över att jag inte trodde jag kunde få på mig dom men de är som sagt stretchiga och de ger med sig efter en liten stund :)kostnad är 299 ungefär. Annars finns det jättesnygga leggings med resårmidja som ligger mellan 199-299, eller sista tipset är gina tricots jeans som också är stretchiga och finns i fina färger. de brukar också ligga på 199. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var finns dessa? Låter som en kopia på Acnes jeans med dragkedja bak.

      Radera
  2. Tycker att Lindex är bästa klädkedjan både när det kommer till pris och kvalité.
    Jag köpte ett par där som jag använde VARJE dag innan jag kom i mina gamla jeans igen.

    SvaraRadera