torsdag 6 december 2012

Bloggkalender 6:e december "Bloggarna jag följer"

6. Berätta om bloggarna du läser.

Ok, here we go.

Stephanie och jag träffades för en massa år sedan då jag jobbade åt henne i egenskap av makeupartist.
Efter att jobbet var klart så hörde vi inte av varandra på flera år. Tills för kanske lite mer än ett år sedan,
och då visade det sig att vi var gravida båda två!
Så nu följer jag hennes blogg som mycket handlar om hennes underbart söta dotter Iva!

Ida är en barndomskompis från tiden i Hummelsta. Älskar hennes humoristiska touch och utryckssätt.

Frida hittade jag på en föräldrasite när jag var gravid. Det visade sig att vi var beräknade till samma datum. Jag började följa hennes blogg, men utan att skriva något. Så hon hade ingen aning om vem jag var.
Snacka om sammanträffande när jag kliver ut från toaletten ett halvt dygn efter att Alfons fötts och personalen rullar in Frida på rummet bredvid!

My och jag har jobbat ihop. Hon skriver inte så ofta tyvärr, men jag tittar in lite då och då för att se vad som händer.

Eleonora är en klasskamrat från gymnasiet. Fick barn i samma veva som jag, med min kusin!!

Thessan är  min gamla danspartner som bloggar om pyssel och heminredning.

Therese är även det en gammal arbetskompis. Bloggar om sitt liv med man och tv

Fredrik Backman är den manliga motsvarigheten av mig. Om ett skratt förlänger livet, så kommer Fredrik Backman göra mig asgammal! Författare och krönikör.

Fia är även det en gammal kompis från Hummelsta. Vi gick högstadiet ihop också. Det var i hennes blogg jag hittade den här roliga idén med bloggkalendern.

4 kommentarer:

  1. Haha. Ja han va verkligen... jag har ont i smilbanden!

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja han va verkligen... jag har ont i smilbanden!

    SvaraRadera
  3. Kul att du nämner mig :-)
    Jag följer dig också, tyvärr blir det lite färre inlägg för mig.. Men jag ska försöka bättra mig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men sötnos! Vad roligt att jag fick vara med här : ) Och jättekul att se dig igår!!

    SvaraRadera