torsdag 27 december 2012

Juluppdatering

Julen har varit jättebra.
Har förmodligen gått upp både ett och två kilon, men det hade jag bestämt sen innan att det var ok.
Jag tar tag i det efter nyår.
Det har varit helt underbart att fira jul med Alfons!
Han fick en pulka av mig och Martin, som vi lika gärna hade kunnat skicka till barnen i Afrika... Den hade förmodligen gjort mer nytta där...
Blicken han gav oss när vi drog runt honom i pulkan på gatan var lite: "God jul, kan vi gå in nu?"
Tur att han fick massor med andra bra klappar!
Klossar, kläder, sparkbil och massor med kul saker. Han har fullt upp på dagarna med att röja runt i sina leksakslådor.
Och när han inte sysselsätter sig med det så hjälper han gärna mig i tvättstugan.
Helst vill han krypa in i tvättmaskinen, vilket ger mig tvångstankar om att titta i tvättmaskinen...
Han har även klurat ut hur man startar och stannar maskinen.
Han är där hela tiden och trycker på knappen, så jag får starta om maskinen!
Han har fått en raketfart på utvecklingen.
Han kryper och ställer sig upp mot saker. Från början kunde han bara gå vänstervarv runt vardagsrumsbordet, men nu kan han ta högervarvet också.
Han har kunnat gå om han håller i någons händer ett tag, och idag har han släppt ena handen och håller bara i en hand.
Då har han upptäckt att han kan använda den andra handen.
Vad kan man göra då?
Jo, man kan gå in till sin säng, hämta snuttekossan, ta den under armen och gå ett varv i huset för att sedan gå raka vägen tillbaka och lägga tillbaka snutten i sängen!
Han gör mig så glad! Ofattbart hur man kan älska någon så mycket!!

2 kommentarer: