söndag 2 december 2012

Min hemstad

Nr 2 på listan:
Berätta om din hemstad.

Ok, jag är född och uppvuxen i Enköping. Tror att det räknas som småstad.
När jag var i tonåren var jag fast besluten att INTE bo kvar här när jag vart vuxen. Man kan ju inte bo i Enköping när man är superkändis! Hallå!!
Självklart skulle jag bo i Stockholm, tillsammans med alla andra tjejer som längtade bort från sin småstad, och även dom bli superkändisar.
Vilken tur att många kommer på bättre tankar, annars skulle det vara problem med både befolkandet av mindre orter (eftersom det oftast krävs även en kvinna för att det ska bli barn) och bostadskrisen i huvudstaden.
Alltså, jag vart kvar i Enköping.
Och tur är väl det!
Annars hade jag inte träffat min underbara sambo, och inte heller fått min älskade son.
Enköping har ett centrum som ungefär är lika stort som en halv fotbollsplan.
Vi måste vara väldigt sjuka i denna stad då den halva fotbollsplanen inhyser TVÅ apotek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar