onsdag 3 februari 2016

1 ÅR

Så fyller alltså vår lilla prinsessa ett år då! Vart tog det året vägen? Jag vet att det är något alla säger, men i kontrast till året innan som aldrig ville ta slut så har det verkligen gått sinnesjukt fort det här året.

Tilde är verkligen vår lilla solstråle. Nästan alltid glad, även om hon ärvt sin mammas temperament... 
Om Alfons fått Martins lugna harmoniska sinne så kan vi väl bara säga att Tilde har inte fått riktigt lika mycket av det...
Hon älskar att busa med Alfons och får honom gärna med på lite sattyg. 
Just nu är största intresset klättring. Det klättras på allt. Häromdagen ropade Alfons på mig: " titta vad Tilde gör!!"
Då sitter hon mitt på vardagsrumsbordet!
Hon älskar skor och kan sitta länge i hallen och pyssla med skor. Hon provar gärna ett par då och då. Mina stövlar gillar hon, hela hon får plats i en stövel!
Hon börjar förstå att pappa åker till jobbet. 
Igår satt hon och ropade efter Martin vid frukost och jag talar då om att pappa åkt till jobbet. Då tittar hon ut genom köksfönstret och sen vinkar hon. Så söt!



Födelsedagspresenten var en docka.
Hon lös upp, kastade sig över den och så har det varit kramkalas för henne och dockan, som enligt Alfons heter Cecilia, hela dagen.
Roligt när presenten blir en hit!
Tilde och jag har spenderat dagen i Erikslund tillsammans med min kompis Lotta och hennes yngsta dotter Lisa.
Kalas kör vi ju i helgen när folk är lediga.

Nu ska jag sova för tydligen ruckas hela sömnmönstret när man fyller ett så man måste vara vaken större delen av nätterna och sitta i sängen och hojta si så där en gång i timmen. Det verkar inte påverka hennes humör dagtid, skönt för henne...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar