måndag 8 februari 2016

Dag 4

Fjärde dagen med jättesjuka barn. De har feber mer eller mindre hela tiden, pendlar mellan 38 och 40 plus.
Det är ett enda virr varr av febertermometrar, alvedon, Ipren, hemopatiska medel, mollipect, salvor mot hosta och däremellan försöker vi få barnen att äta något och dricka desto mer. 
Idag har Tilde ätit en pannkaka på hela dagen, och Alfons typ lika mycket.
Och då är det deras favorit och det brukar inte finnas någon botten i magarna annars.
Alfons försöker vi få i saft och Tilde går med på välling så vätska får de i sig iallafall.
Alfons är så grymt duktig på att ta både flytande alvedon och hostmedicin. Han är lite ledsen varje gång men dricker upp allt iallafall, det är som om han förstår att han mår bättre då. Min lilla hjälte!
Martin tog med Tilde till läkaren idag iallafall för att utesluta någon infektion och för att hon fortfarande är rätt liten. 
Jag var riktigt hängig i morse så Martin har varit hemma från jobbet men jag känner mig bättre ikväll och hoppas att jag mår så här imorgon också.
Nu är det lika bra att hoppa i säng, det blir inte mycket sömn dessa nätter kan jag säga!


Så här hittar man barnen lite var som när febertopparna kommer.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar