söndag 14 februari 2016

Back on track

Nu är vi på banan igen. Barnen äter inte som de brukar men det kommer säkert det också.
Och Tilde som tidigare somnat själv i sin säng på 5 minuter tog typ 1,5 timme att lägga ikväll. Hon har bara somnat på någon av oss under den här veckan då hon antingen haft hög feber eller ont i öronen. Och det tyckte hon tydligen var väldigt gosigt och att vi ska fortsätta med.
Men jag tycker minsann att hon ska somna i sängen, så vi hade lite brottningsmatch ikväll.
Det slutade med att vi möttes på halva vägen, och jag stod kvar bredvid sängen. Till slut, efter att hon berättat massor av spännande historier för mig somnade hon. Envisa unge!

Till något helt annat: jag är så trött och förbannad på att det i princip inte går att hitta kläder till Tilde. Hon är modell rundare och allt som säljs är så tight och kort så jag är alltid tvungen att köpa en eller två storlekar större och vika upp armar och ben.
Så nu funderar jag på om jag ska skaffa något bra mönster och helt enkelt sy kläder själv. Det kan ju inte vara svårare än när jag sydde kläder åt mig själv?

Glad alla hjärtans dag också! Jag fick en pulsklocka imorse! Nu finns snart inga undanflykter för att ge sig ut och springa. Jag ska bara vänta på att luftrören ska repa sig och att snön ska försvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar