onsdag 10 februari 2016

Bortlängtan

Jag vill ut!!! Jag längtar till gymmet liksom, så desperat är jag att komma ut! Det skulle räcka med att få gå till brevlådan, till och med det känns som ett spännande äventyr!
Tilde har sovit på mig i princip hela dagen. Alfons har känts lite piggare men hade en febertopp på dagen och sov en stund han med. 
Jag har känt mig någorlunda på dagen, men på eftermiddagen och nu under kvällen börjar jag känna mig risig igen.
Alfons stackarn som inte ätit ordentligt på snart en vecka börjar se lite tunn ut. 
Hur fasen gör de familjerna som har många barn och alla blir så här sjuka?! Jag är helt slut efter den här omgången, och då är vi inte klara än!

Fick tag på njurmedicinska för två veckor sedan och bad att min läkare skulle ringa mig. Idag damp det ner en stor lunta med provtagningspapper och då är ju frågan om jag ska räkna det som att läkaren kontaktat mig?
Jag har ingen aning om budskapet om att jag slutat med medicinen gått fram till henne, eller om hon vill ha prover på hur medicinen funkar...
Tänk om det kunde finnas direkttelefon eller kanske mail till läkare, fast då skulle man ju faktiskt kunna få tag i dom och då skulle förmodligen hela vårdsystemet i Sverige kollapsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar