torsdag 5 januari 2012

6 veckor kvar!

Jag tror jag vet hur den där grejen man kan köpa
på TV-shop fungerar.
Ni vet den där som ska dra ihop magmusklerna och
man ska bli skitsnygg på ett par timmar... typ...
Precis så är alla dessa sammandragningar!!!
Fast utan den där biten med värsta magrutorna...
I natt har min livmoder haft ett träningspass
liknande värsta Friskis&Svettis passet.
Har inte sovit mycket alls.
Och när inte livmodern talar om att den lever så
drar bebisen igång sin nattgympa.
Och stackars Martin har nog inte sovit så mycket
han heller, för självklart tycker jag att det
är en bra idé att väcka honom så han också får
uppleva all denna uppståndelse i magen.
Jag vet inte om han är lika intresserad av mina
livmoderrörelser, men han håller god min tycker jag!

Idag inhandlade jag det sista som jag kan
komma på att jag kommer behöva när vi
kommer hem från BB.
Amningsbh, tvättlappar och blöjor.
Men så konstigt det kändes att lägga ner
den där blöjförpackningen i kundvagnen.
Hallå, det var typ igår som jag gick första dagen
till lågstadiet, och nu går jag och köper blöjor!!
Det blir bara verkligare och verkligare det här.
Vi ska faktiskt ha barn om 6 veckor!

Och att Martins bror fick en alldeles underbart söt
liten Tuva-Li i söndags gjorde ju inte det
hela mindre verkligt!!
När man såg hur små och söta bebisar kan vara
så längtar man bara mer och mer efter att just våran
ska komma ut och hälsa på oss!!

 

2 kommentarer:

  1. Åh, tänk att den lilla snart kommer!!!! Det ska bli så kul. Jag börjar själv att bli smått stressad över att vi har så mycket kvar att fixa och att börjar bli mer och mer orörlig och tung. Men du ligger ju 6 veckor före mig så det lugnar faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Åh, det ska bli så mysigt! Någon gång i vår kommer jag och bebisen packa in oss i bilen och komma och hälsa på er!!! Då kan våran bebis skryta med att h*n har en polare i storsta´n!! :-)

    SvaraRadera