måndag 9 januari 2012

Vad är upp och vad är ner?

Har precis kommit ut ur duschen.
Fan vad det är besvärligt att tvätta sig
om fötterna...
Ärligt, jag skulle behöva ett sådant där handtag
som gamla människor har att hålla sig i
i duschen...
Duschdraperiet känns inte lika stabilt.
Att stå på ett ben i Fannas minsta dusch är
inte det enklaste när man har en 35 veckors
gravid mage att hålla styr på.
En annan sak som är irriterande är att
jag hela tiden lyckas slå i magen i termostaten
vilket gör att helt plötsligt blir det en skräck-
upplevelse i form av en kalldusch!
Det är underbart att vara gravid,
men som de flesta börjar förstå
så börjar jag känna mig klar med
den här biten.
Kan tänka mig att vänta i si så där
två veckor till.
Självklart är det bästa om den håller
sig inne hela 40 veckor.
Men det är skitjobbigt
på ren svenska!!
Vi ska bara se till att vår kära bebis
vänder sig åt rätt håll.
Ska till barnmorskan på onsdag
och kolla läget, bokstavligt talat.
Då får vi se om vi måste boka tid för
ett vändningsförsök.
Det är antingen det eller så får jag
börja gå på händer.
Och det där med gymnastik har aldrig
varit min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar