måndag 30 januari 2012

På plats!

Jag bor i hus!!!
Helt ofattbart är det.
Vi gjorde det! Vi flyttade in innan
bebisen kom!
Till alla som varit pessimister
och sagt att:
"De kommer aldrig hinna flytta in
innan februari."
"Bebisen kommer hinna först."
Ni hade fel!!! :-)

Just nu sitter jag i mitt kök och käkar
lunch som jag tillagat själv på min nya spis.
Men jag var tvungen att åka och köpa en
ny stekpanna då ingen av våra gamla
lämpade sig för induktionshäll...
Vilket vi upptäckte jättesent igår kväll
när vi var vrålhungriga...

Det är så skönt att ha fått in
alla möbler och det mesta på plats.
Nu kan lilla bebisen få komma
precis när den vill.
Och med tanke på hur mycket jag har
slitit den här helgen så kommer den nog snart.
Min kropp är inte så imponerad av denna flytt.
Jag är helt slut i kroppen.
Efter att ha skurat båda badrummen,
skurat köket,
dammsugit varenda vrå,
putsat alla fönster
så tycker min kropp att
nu får det fan vara nog!
I natt tog jag mig knappt upp
på toaletten.
Benen bar helt enkelt inte.
Så det känns bra att från och med nu
kan jag bara ta det lugnt.
Plocka upp lite lådor i den takt
jag känner att jag orkar.
Nu väntar jag bara på att TV:n ska
komma igång så jag har lite sällskap
om dagarna.

Men det märks att man är en vanemänniska.
I morse när jag skulle krypa ner i sängen,
så utav gammal vana tog jag fotändsvägen.
Halvägs upp kom jag på mig själv,
och gick runt sängen och kröp ner som normalt folk.
Något jag inte kunnat göra på 5-6 år.

Nej, nu ska jag ta och hänga in lite utav
Martins kläder i garderoben.
Och sen ska jag ta en dusch,
för det hann jag inte imorse
då E.ON väckte mig och skulle
dra in elen permanent i elskåpet.
Och vår fina ute belysning blev monterad idag.
Ska ta en bild ikväll och lägga ut.

Jag kommer även lägga ut bilder innifrån huset
under dagen, men jag måste leta fram
kameran först... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar