söndag 1 januari 2012

Nästan som Pippi Långstrump!

Äntligen har vi hittat ett sätt att
få någorlunda bra med sömn.
Min påhittiga sambo, som för övrigt
är helt underbar som står ut med
en massa saker för tillfället,
kom på den brillianta idén att göra
en halv Pippi Långstrump.
Pippi sover ju med fötterna på huvudkudden.
Vi sover på fel håll i sängen, dvs
vi ligger på tvären.
Eftersom vi har ett så litet sovrum
har vi ca 5 cm på varje sida av sängen.
Även om jag inte varit jättegravid
hade jag ju aldrig kunna kliva ur sängen
som normalt folk.
Utan jag har ju fått masa mig ner till
fotändan och sedan kliva ur sängen.
Men nu befinner jag mig i fotändan
hela natten.
Det är jättesmidigt, jag behöver bara rulla
ur sängen så står jag på golvet.
Vilket gör det mycket enklare för mig,
och Martin behöver inte vakna och
agera fanclub varje gång jag ska på toa!
Men när ett problem är löst så kommer
det ju givetvis ett annat!
Jag har så ont i mina händer,
eller rättare sagt mina fingerleder.
Jag har så mycket vätska i kroppen
att jag lätt skulle kunna ställa
upp i ett vattenballongskrig,
som vattenballong...
Ibland tror jag att jag aldrig mer kommer
kunna röra mig ordentligt.
Det är ingen höjdare när man ska
vända sig i sängen,
och inte har tillräckligt med fart runt.
Då hamnar man på rygg och förstår
genast hur en skalbagge känner sig
när det hamnar på rygg...
Åh, det är så härligt att få klaga!!
Och att klaga i bloggen är ju
så himla praktiskt,
för är det någon som inte orkar
lyssna... så är det ju bara att trycka på krysset
uppe i högra hörnet.
Zapp, där förlorade jag eventuellt
alla mina läsare...
Ja, i sex veckor till får ni allt
stå ut med mitt klagande.
Sen ska vi nog hitta på något annat att klaga på!

1 kommentar:

  1. Ring din bm idag, du har säkert karpaltunnelsyndrom och det finns handskenor att få (du vet ju hur de ser ut eftersom flera elever har såna)
    Snart är väntan över och då kommer du klaga på sömnlösa nätter, kräkor, bajsblöjor, hemmorrojder och allt annat som hör till första tiden ( och all tid framåt)
    Men vi kommer också få läsa om allt underbart som överröstar gnället hundra gånger om.
    Kram

    SvaraRadera