måndag 16 januari 2012

Världens sämsta humor

Jag börjar bli rätt trött på Uppsalavägen.
Nu har vi åkt den så jäklans
många gånger att jag tror att jag skulle
kunna extraknäcka som guide
på den vägsträckan.

"Hej och välkomna till 55:an by bus.
På höger sida har vi den 
anrika orten Örsundsbro.
Och tittar vi till vänster så ser vi
en väl utarbetad hästhage.
Kaffepausen är idag i Ramstalund,
där det finns möjlighet att
se den nerstängda Preem macken.
Chauffören och jag hjälper gärna
till med fotografering."

Det har blivit några rundor till Akademiska nu.
Det har varit provtagning för högt blodtryck,
täta sammandragningar, vändningsförsök,
studiebesök, ultraljud...

Igår morse vart det en vända till.
Jag har varit lite orolig för att jag inte ska
märka när det är dags att föda eftersom
jag har så mycket sammandragningar redan nu.
Men min barnmorska har sagt till mig:
"Du vet när det är dags.
Det går inte att ta miste på.
Lita på din kropp!"
Kl 04.00 igår morse visste jag att det var dags,
det gick inte att ta miste på
och jag litade på min kropp!
Jag hade så jävla ont, och mycket sammandragningar.
Martin packade ihop det sista i väskan medans jag
stod i hallen och försökte andas.
Så efter vi passerat Örsundsbro, hästhagar och
en gammal Preem mack så var vi på förlossningen.
De kollade allt som gick att kolla,
och det hade inte hänt ett jäkla skit.
Jag var inte öppen någonting.
I princip ingen del av min kropp tänkte
föda barn den morgonen.
Visst är det bra eftersom det är en
månad för tidigt,
men nu var jag ju så inställd på det!
Så nu är jag förvirrad.
Det är ju inte så lätt att lita på sin kropp
när den bara luras!
Läkaren i Uppsala sa:
"Din livmoder retas och skojar bara med dig."
Kul jävla humor min kropp har då!

Ett tips från mig till dig, kroppen:
Börja INTE med stand-up!

2 kommentarer:

  1. Hahahah bäst ever!!!!

    SvaraRadera
  2. När du ändå har vägarna förbi så ofta får du väl titta in på lite tv-spel! ;-)

    SvaraRadera