tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Sitter här och känner efter.
Känns det inte lite mer än vanligt i magen?
Jo, visst spänner det lite där...
Nej, jag är bara kissnödig igen...
Det skulle ju vara världens
alla hjärtans dag present
med en liten bebis,
men jag får nog inse att jag inte
kan påverka det så mycket.
Martin tyckte mest jag såg rolig
ut i morse när jag stod och
hoppade jämnfota i köket
i ett svettigt försök att bebisen kanske
skulle "ramla ut"...

Jag har gjort glass till ikväll.
Jordgubbssorbet.
Vi får helt enkelt fira
alla hjärtans dag som vanligt.
Och låtsas att vi inte har en tanke på
att det ska komma en bebis.
Då kanske den vill komma ut?

Det kan ju också vara så att bebisen
har lyssnat på Martin,
som sagt att den ska vänta
tills vi gjort klart alla ärenden med
bank och liknande.
Och vi har det sista bankmötet idag kl 17.00.
Så efter det kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar