måndag 27 februari 2012

Föräldrauppdatering

Nu börjar mina fötter anta formen av just fötter igen.
Jag tog kort på fötterna dagarna innan förlossningen
och de såg ut som två degklumpar.
Men ju börjar man kunna se en vrist igen.
Och 13 kg är redan borta!
Visserligen har jag en del kvar med
tanke på att jag gick upp ca 33 kg...
Men så fort jag läkt ordentligt ska det
promeneras med vagnen.
Vi har gått några kortare promenader
runt kvarteret, men det känns i stygnen.
Och naveln börjar också att se ut lite
som en navel igen.
Alfons och min navel har en gemensam
läkningsprocess.
Det är ju skönt,
så att ingen navel känner sig ensam.

Idag har jag skaffat en nappflaska som
både vi och Alfons är nöjda med.
Och en napp som genast blev hans
bästa kompis.

Jag har redan upptäckt att en småbarnsmammas
bästa frisyr är en inbakad fläta.
Har haft utsläppt ett par gånger
men jisses vad roligt det är att
ta ett rejält tag i mammas hår.
Hon låter ju så roligt då!

En vecka kvar innan Martin måste
gå tillbaka till jobbet.
Känns lite läskigt att vi ska klara oss
ensamma på dagarna.
Men bara jag får in lite rutiner
vad det gäller ersättning och liknande
så ska det nog gå bra.

Imorgon är det BVC som gäller.
Då får vi se om prinsen har gått upp
något i vikt.
Med tanke på hur han äter så borde det
inte vara några problem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar