måndag 6 februari 2012

Jävla sallad!

Förut hade man problemet om man skulle städa,
nu har man problemet hur man ska städa.
Efter att jag ätit lunch idag hade det som vanligt
hamnat en väldans massa mat på golvet.
Jag får skylla mig själv då jag
valde att äta framför tv:n.
Det är inte världens smidigaste ställning att
äta i när man är ganska så jättegravid.
Hur som helst så skulle jag få upp
lite sallad från golvet.
Jag har aldrig i hela mitt liv träffat
på en sådan oerhört osammarbetsvillig sallad!
Jag tar sats och böjer mig ner och plockar
upp salladen, och jag får tag på den
och börjar resa mig.
Då hoppar den jäveln ur handen på mig!!
Fem satans gånger fick jag böja mig
efter samma jävla salladsblad!!
Till slut fick salladen en utskällning
som den sent ska glömma!!
Nu ligger den i soptunnan,
och jag hoppas verkligen att den funderar
över sina synder...

Och jag har ganska nyligen insett
att det är skillnad på att städa
38 kvm mot att städa 120 kvm.
Och även om jag är jätteglad att
jag har centraldammsugare,
så har jag inte riktigt fått in tekniken
på att hantera all dammsugarslang.
Jag är glad att vi inte valde att ha
så där stora fönster som är modernt på hus nu.
För då hade mina grannar förmodligen
skrattat ihjäl sig när de sett mig
kramas med dammsugarslangen.
Och det vill jag ju inte,
jag är tacksam om jag har några grannar
kvar de gånger som Martin ska jobba natt...

Nej, nu ska jag lägga mig och sova en stund.
Har sovit skitdåligt inatt.
Jag har haft en halsbränna från helvetet!
Och tydligen så hade jag
hamnat på rygg också.
Martin vaknade av att jag låg
och gnällde i sömnen på rygg.
Då väcker han mig och frågar om han
ska vända på mig.
Snacka om att jag kände mig som
en blandning av en skalbagge på rygg
och en pensionär med ligg sår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar