fredag 3 februari 2012

Jobbigt och underbart!

Man blir lika förvånad varje gång
man upptäcker att man är gravid.
Min kära pappa har precis varit här
med en massa flyttkartonger,
och ivrig som jag är började jag genast
att packa upp dem.
Men redan efter en låda känner
jag hur ryggen börjar protestera.
Jag är faccinerad över hur trött
och hur lite man orkar göra
så här på slutet av graviditeten.
På tisdag är det bara en vecka
kvar till beräknat datum.
14 februari.
Men jag hoppas verkligen att
vårat hjärta känner för att komma
ut och hälsa på oss lite tidigare.
För varje dag som går blir det jobbigare med allt.
Inte ens att gå och sova
känns skönt längre.
Ja, det mesta är helt enkelt jobbigt.
Men det är så underbart
att vi har flyttat.
Jag fullkomligt älskar mitt hus.
Vill helst inte gå ut om dagarna,
vill bara vara hemma.
Det är ju ett bra betyg!!
Idag ska tvättstugan förhoppningsvis
bli klar, sen behöver jag aldrig mer gå ut.
Trevlig helg allihopa!

1 kommentar:

  1. Ja, jag hoppas också din bebis kommer snart! Kan tänka mig att sista tiden är jobbig. Jag börjar redan nu känna mig less och jag är liksom i vecka 32, haha.

    SvaraRadera