torsdag 16 februari 2012

Att vänta - Inte riktigt min grej

Jag är fullt medveten om att det är helt normalt
och väldigt vanligt att man går över tiden
med första barnet.
Men att vänta är lixom inte min grej...
Jag försöker sova bort dagarna,
men jag vaknar ju 10 varenda dag och
kan inte somna om.
Sen är det för ljust för att kunna sova på dagen.
Våra persienner har nämligen inte kommit än.
Fördriver dagarna med min nya syssla:
Att göra glass!
Men snart knackar väl skatteverket på dörren
och undrar över hur mycket glass man kan göra
för privat bruk?

Jag har hela tiden trott att det är en liten tjej i magen,
men sista dagarna har jag nog ändrat mig.
Det är nog en liten Alfons där inne...
Som "ska bara" innan han kommer ut.
Ungefär som sin far då...

Jag är iallafall väldigt imponerad av min kropp.
Eller rättare sagt min hud.
Jag är i v 40+2,
ser ut som en vandrande reklamposter för en medicinboll
men har inte en enda bristning eller
märke på magen.
Snacka om att vara elastisk!!
Synd att inte resten av kropppen är lika töjbar.

Resten av dagen ska jag bara ligga i soffan
och äta jordgubbssorbet och vänta på
att Martin kommer hem och underhåller mig.



5 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker att h*n borde komma snart. Kanske ska jag skjuta upp på att fixa det allra sista fram till det att jag är i vecka 40. Så att jag har nåt att göra då! Haha.

    SvaraRadera
  2. Kolla på min blogg förresten. Har gjort ett frågeformulär (om graviditeten och tiden efter) som du skulle kunna fylla i och publicera. I alla fall nåt att syssla med medan du väntar. :)

    SvaraRadera
  3. Det är spännande att gissa vem det är som bor i magen tycker jag. Vi har också varit övertygade om att det är en tjej hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Jaa, du har en jättestor & JÄTTEFIN mage! Förstår att det måste kännas jobbigt att bara vänta.. : ) Men snart så!!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu har jag kollat din blog vrje dag sedan den lille kom och har fortfarande inte sett en bild på ert lilla mirakel. Kan du inte lägga ut en bild på honom så vi vet vad ni har väntat och längtat efter i alla dessa månader?!

    Kram till er alla!

    Anna Grillfors med familj

    SvaraRadera