söndag 26 februari 2012

En ny sorts blogg

Ja, från och med nu kommer
den här bloggen inte handla
om graviditetskrämpor mer.
Från och med nu kommer den
beskriva livet som småbarnsförälder.
Vad ovant det lät.
Men det är ju det jag är nu.
En småbarnsförälder.
Jag är mamma.
En jätte stor känsla.
Mamma åt en alldeles underbar
liten kille, vår Alfons.

Efter några tuffa nätter med en kille
som inte alls tyckte det var kul att sova
har vi äntligen börjat få in lite rutin.
Jag är förvånad över att man klarar
sig med så lite sömn!
Idag har vi tagit en promenad runt området.
Alfons älskar att ligga i vagnen,
och han älskar att åka bil.
Nu slappar jag och Alfons i soffan
medans pappa Martin är iväg och handlar.
Det är så skönt att vi hann flytta in i huset,
vi hade aldrig klarat av att flytta nu.
Även fast man blivit förberedd på
föräldrautbildningen och i böcker,
hade jag aldrig kunnat föreställa mig
vilket jobb det är med en liten nyfödd.
Men jag älskar mitt nya jobb som mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar