tisdag 21 april 2015

Inte så mycket som händer

Händer inte mycket spännande just nu.
Idag har vi varit på banken och lagt om lånen. Jättespännande!

Vi kör hårdträning på Tilde då vi upptäckt att hon har en mild nackspärr. Alfons hade också det som nyfödd, men hans var värre. Tilde kan fortfarande vrida huvudet åt båda hållen, men är lite sned när hon sitter. 
Vi har varit alldeles för dåliga på att lägga henne på mage, så nu blir det massa magläge då det är den bästa träningen för detta tillstånd som för övrigt kallas torticollis och är väldigt vanligt.
Antar att stora barn som ändå både Alfons (4360g) och Tilde (4520g) var när de föddes, ligger trångt när de ligger i magen sista tiden... Stackarna!

Testade sotade ögon häromkvällen.
Tycker inte jag har behärskar svart skugga tidigare, men det vart helt ok för att vara sent på kvällen och jag inte gjort det på flera år.

Skulle behöva lägga ner massa tid på att öva på olika sminkningar men jag kommer alltid på det när klockan är alldeles för mycket...
Som nu tex...
Nej, istället blir det sängen och lyssna på podd. Tror att Persbrant släppte andra delen av sin podd igår.
Fröling och Da Silva gjorde det iallafall! Älskar dom!!!

Ja just ja! Urologen ringde idag. Det var ju lite spännande...
Jag har tydligen MER sten i njurarna nu än när jag var gravid!!!
Jag har ju trott att det är höger njure som är värst eftersom det är där stomin satt, men tydligen har vänster njure gått om i grenen stenbildning... En sten har vuxit på sig till 1cm och måste sprängas.
Funkar inte det blir det operation, men jag hade alla förutsättningar för att det skulle räcka med sprängning sa läkaren.
Annars blir det en ny slang i ryggen och det är jag inte särkilt sugen på...


Nej, tack!!
Det är tydligen inte normalt att bilda så mycket sten och jag var så ung första gången jag fick ett njurstensanfall så jag blir även remitterad till njurmedicinska för vidare utredning.
Känns skönt att de tar det på allvar!

Nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar