tisdag 7 april 2015

Föräldraledig all over again

Jag hoppar över den delen där jag ursäktar mig för att inte ha bloggat på alldeles för länge, och går direkt på att börja på ny kula.

Jag är ju då hemma och föräldraledig igen, med lilla Tilde.
Satt och läste mina journaler på nätet härom kvällen. Jag satt i nästan 2 timmar och hann inte mer än tillbaka till augusti förra året. Då vet man att man varit i kontakt med vården lite för mycket...
Man glömmer fort hur jobbigt det var. Vilken jobbig resa den här sista graviditeten var. Skönt att just den biten är över och att den fick avslutas med en helt ok förlossning. Det blir ingen förlossningsberättelse den här gången. Kan sammanfatta så här: det tog mindre än hälften så lång tid, jag var inte lika rädd, det gjorde lika ont, krystvärkar i 20 minuter istället för 2 timmar och det kändes som det bara sa "plupp" när hon kom ut!
Profylaxutbildningen och Auroramottagningen hjälpte oerhört mycket. Jag kan verkligen rekommenda profylaxen även om man inte känner sig rädd eller så. Jättebra verktyg att använda sig av.

Som sagt; jag är hemma.
Inte riktigt samma sak som förra gången då jag numera även har en busunge på 3 år att ta hand om. Han är på dagis tre dagar i veckan, och det behöver både han och jag kan jag tala om!
Han är helt underbar med sin lillasyster iallafall! Han är underbar överhuvudtaget, trots 3-årstrots! 

Nej, måste släcka lampan så jag får lite sömn innan Tilde vaknar och vill ha nattmacka!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar