måndag 13 april 2015

Lunchen från helvetet!

Tog en promenad i morse direkt efter jag lämnat Alfons på dagis och det här var vad som mötte mig på väg upp på stan...



Skönt att se att det finns ansvarsfulla människor, som förtöjt båten i trädet!
Bästa med alltihop var att enligt plasttejpen så var "fordonet kontrollerat"!
Underbart!

Hemma efter promenaden och dusch blev det lunch. En lunch jag skulle ha varit utan...
Jag kan inte äta ägg, jag får sjuka smärtor i vad jag tror är gallan. Men när jag var gravid med Tilde kunde jag faktiskt äta ägg, och även efter har det funkat. Ända tills idag.
Stekte på lite kassler och gjorde äggröra. Allt var frid och fröjd.
Efter typ 30 minuter när jag sitter i bilen för att köra Martin till en utbildning på jobbet så går det galet fort. Jag var tvungen att vända bilen, raka vägen hem och bädda ner mig i sängen utan att passera gå...
Inte kom Martin iväg på utbildningen heller. Jag blir helt utslagen när det blir så här. 
Jag vet att det går över på några timmar, men innan det klingar av ligger jag mest och inväntar döden.
Inte världens bästa tillfälle att ha en tornado på strax under 100 cm som hoppar runt i sängen då heller.
Runt fem, halv sex tog jag mig ut sängen med enbart illamåendet kvar.
Fick i mig wokad chilikyckling till kvällsmat och magen/gallan protesterade inte mer.

Nu sover båda barnen och jag ska krypa ner i sängen och lyssna på Persbrands podd. Om jag hinner tänkte jag ta "Fröding och Da Silva" också.

Imorgon blir det en promenad och hemmahäng. Den där tvätthögen tar liksom aldrig slut, och då är ändå inte Tilde en kräkbebis som Alfons var.

På tal om Alfons så måste jag få skryta över hur otroligt duktig han är på att somna själv på kvällen.
Martin har tagit lite föräldraledigt kvällar och helger för att det varit rätt jobbigt att få Alfons i säng OCH ta hand om Tilde. Så jag tog tag i operation "somna själv". Så nu somnar han efter att vi läst lite sagor och sagt godnatt.
Tilde får vara med och höra saga om hon är vaken.

Nej, godnatt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar