måndag 27 april 2015

Dålig cliffhanger...

Magträning på gång!

Det är inte det lättare att motivera en 10 veckor gammal människa till att vilja ligga på mage...
Men hon är duktig och står ut.

Ok, skrev ju igår att det skulle hända spännande saker idag.
Tyvärr känner jag inte att alla delar är tillräckligt säkra för att jag ska dela med mig.
Sorry, glöm bara bort att jag skrev något, det blev bara löjligt nu när jag ändå inte kan avslöja något.
Men jag lovar att så fort jag vet något så talat jag om det.
Nu vart det ju om möjlig ännu mer kryptiskt...
Vi lämnar det!

Idag har det verkligen varit helt underbart väder!
Jag tog en promenad och hämtade Alfons på dagis.
Vi köpte en ståbräda häromdagen och den fungerar klockrent!
Perfekt, nu kan jag ta en promenad efter lunch om jag inte hinner på morgonen och enkelt plocka upp Alfons på vägen hem!
Jag tycker faktiskt att det är jäkligt stressande att ha den där 14-tiden då han ska hämtas. Det är mycket mer avslappnat när han är hemma, så jag skulle för min del kunna ha honom hemma alla dagar. Men nu har han ju en gång börjat på dagis och har massa kompisar där så det känns inte rätt att ha honom hemma och sen få lov att skola in honom igen.
Skillnad om han aldrig varit på dagis.
Men imorgon hämtar mormor! Det är lycka det!
Han talade om för fröknarna redan idag att hon skulle hämta honom imorgon.
Så imorgon slipper jag hämt-stressen!
Vi drar till IKEA och köper det där skåpet efter lunch.

Igår körde jag ett riktigt jobbigt benpass på gymmet och idag har jag världens träningsvärk...i ryggen... Hmm...
Imorgon blir det en långpromenad hoppas jag.
Jag känner mig lite jäktad, nu låter det som att jag är stressad av typ allt och så är det inte, men jag blir lite stressad av att Tilde inte sover så bra i vagnen, när den rullar.
Alfons var tvärtom, så länge jag rullade vagnen så sov han som en stock, men stannade jag så vaknade han på en gång. Tilde sover kanon om vagnen är still, vilket är väldigt skönt då hon gärna sover 4-5 timmar på altanen, men om det skumpar lite ser hon rent av plågad ut!
Vi får se hur det blir med promenaden.

Ska ringa frissan imorgon.
Måste tunna ur håret, och göra det lite sommarfräscht.
Jag missade att göra det sommarfräscht förra året. Jag missade även höstfrillan, vintertrenden och vårlooken. Tycker det är lagom att klippa sig så där vart ett och ett halvte år!


Här får man stå ut med egocentriska selfies, bara så ni vet! ;-)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar