tisdag 26 maj 2015

Astrid och nageltrång

Imorse var jag och Alfons i skolparken och lyssnade på Astrid Lindgren-sånger.
Jäkligt mysigt!
Vi tog cykeln till dagis och gjorde sällskap med dom. Det är kulturvecka i Enköping men jag hade missat att den här föreställningen om inte dagis hade ringt mig igår och frågat om vi ville följa med. Alfons var egentligen ledig idag så jag tycker det var väldigt snällt av dom att tänka på honom.

Efter det cyklade vi hem, och medan Martin startade grillen åkte jag och Alfons och handlade lite till lunchen.
På eftermiddagen kom Lotta och Sophie med sina goa ungar och lekte slut på Alfons!

Nu har jag fått båda barnen i säng, strykit den sista tvätten (jag är tydligen ett utdöende släkte som fortfarande stryker) och burit upp massa saker på vinden.
Trött i ryggen sitter jag i soffan och käkar rostade mackor.

Imorgon borde jag ringa fotvården. Jag har ett galet nageltrång just nu och har levrat blod under nageln som ger ett jävla obehagligt tryck.
Om jag ska kunna träna någonting så måste jag nog få lite hjälp med att lätta på trycket.
Det är såna här gånger som jag önskar att jag inte hade naglar överhuvudtaget.
Jag är jäkligt sugen på att operera bort stortånaglarrna, men med tanke på hur det har blivit efter de andra operationerna så vågar jag inte.
Det verkar ju vara omöjligt att ta död på min nageltillväxt!
Tre gånger har de klippt bort en stor del av nageln, skrapat i nagelbädden och till och med lagt stygn för att nageln inte ska växa upp och ändå växer skiten upp.
Så nu har jag inte bara ont, jag ser förjävlig ut på tårna också!

Suck!
Jah orkar inte ens tänka på de där skorna till bröllopet vi ska på!!!

Nej, nu blir det sängen!  
Sista nätterna har A vaknat vid 1, något han aldrig gör, så det kan väl vara bra med lite sömn!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar