onsdag 6 maj 2015

I did it

Så där ja! Båda barnen i säng, Tilde sover inte helt, men snart.
Och då uppdaterade jag layouten lite.
Åtminstone mer vårkänsla över den.

Jädrar i min lilla låda vad det har blåst idag!
Jag trotsade blåsten och tog en promenad och hämtade Alfons.
Och med bebis i vagn, barn på ståbrädan och motvind utan dess like vart det ett rejält motionspass på vägen hem.
Flera gånger fick jag ta tag i vagnen med båda händerna för att den inte skulle ändra riktning.
Då är det härligt att få kommentaren "jag är helt trött mamma!" när man kommer hem av den som faktiskt stått sig hem genom hela promenaden...

Vi försöker prata med Alfons om att vi ska lämna napparna till Bamse när vi åker till Kolmården i sommar. Vi har sagt att Bamses yngsta barn, Brumma, skulle bli jätteglad för hans nappar.
Problemet är ju att ungen är för smart för oss.
Han har två nappar.
Han tittade på oss och sken upp och sa: "hon kan få en, så har jag en!!"
Vad svarar man på det liksom?
Kul att han kommer vara smartare än sin mamma när han typ börjar skolan...

Imorgon ska jag gå loss bland foundations! Jag ska starta upp makeup-artisteriet igen och det är en hel del som behöver köpas in när man inte jobbat med det på typ 8-10 år.
Svårt att avgöra hur mycket pengar man behöver lägga ner i starten.
Man kan ju inte gärna köpa in en foundation och köra samma på alla hudtyper och hudtoner.
Så imorgon ska jag få mig en rejäl genomkörare på ett märke som jag gillar jättemycket, men inte testat basprodukter av.
Återkommer när jag testat för att kunna dela med mig om vad jag tycker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar