måndag 4 maj 2015

Spränga sten

Jaha, idag då? Nä, inget särskilt.
Jag och Tilde har tränat nackmuskler typ hela dagen.
Jag tycker att hon är mindre sned, men hon vill fortfarande helst titta åt vänster.
Lånade en kilkudde igår som gör att Tilde ska sova på sida så att inte huvudet blir platt eller snett, men hon sov som en kratta i natt så vi tog bort den efter några timmar.
Från att sova hela natten till att vakna hela tiden... Nej, tack!
Vi får helt enkelt bli duktigare på magläge på dagarna plus att hon kan ligga på sida med kudden på dagen istället för natten.
På torsdag är det dags för 3 månaders vaccinationen så jag får fråga då om vi är på rätt spår.
Alfons behövde aldrig hjälp av sjukgymnastik och hans nackspärr var ändå värre.

Nästa vecka är det dags för min flesta stötvågsbehandling.
Vad jag har förstått så ska det inte göra ont, men ändå får man värktabletter innan?
Det som gör ont är ju när stenarna ska kissas ut.
Aja, det visar sig.
Jag är ju tragiskt nog van vid både njursmärta och stenavgång...
Får se sen vad de kommer fram till, om jag behöver någon sorts behandling för att inte bilda mer sten sen.
Jag hoppas att det räcker med stötvågor, för operation känns jäkla bökigt!
Och jag vill inte ha ett hål till i ryggen, eftersom det inte är samma sida som ska åtgärdas...

Nej, nu ska jag passa på att hoppa i säng och lyssna ikapp poddar som jag somnat ifrån! Passar på när Martin jobbar, känns så osocialt att lyssna när han ligger bredvid, då kramas jag hellre!

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar