fredag 2 mars 2012

Förkylning

Att vara 13 dagar gammal och förkyld
är ingen höjdare!
I går natt vart det en tur till barnakuten
i Uppsala med en liten kille som hade tugnt att andas.
Snacka om att man känner sig lite på jorden
när ens barn inte mår bra.
Och vad jag önskar att det var jag som
åkt på en dunderförkylning istället.
Men vi fick jättebra hjälp och lite medicin
så nu tror och hoppas vi att det är
på bättringsvägen.

Alfons har hittat en jätterolig grej
att göra på skötbordet.
Nämligen att kissa på sin lilla mamma.
Inte på sin pappa, bara på mig...
Fruktansvärt roligt tycker både Alfons och Martin.

På måndag börjar Martin jobba...
Känns jätteläskigt.
Helt plötsligt ska jag klara hela dagen själv.
Jag antar att man kommer in i det väldigt snabbt,
men det känns ändå lite läskigt.

Jag vet att det är många som väntar
på en bild på Alfons.
Men vi har bestämt att inte lägga ut några
bilder på honom på nätet.
Det kommer komma en bild i tidningen,
och det går även jättebra att hälsa på
för att få se honom live.
Kanske ändrar vi oss längre fram,
men tills vidare blir det tyvärr inga bilder.

Nej, nu ska kon in i mjölkbåset igen...
Eftersom amningen inte funkade för oss
så använder jag en bröstpump,
och likheten med en ko som blir mjölkad
är skrämmande lika.
Så muuu...

2 kommentarer:

  1. Har du köpt en pump eller lånat?

    SvaraRadera
  2. Köpt en handpump. Ska pumpa ett tag till, sen blir det enbart ersättning.

    SvaraRadera