måndag 7 januari 2013

Planering i vår

Det är tänkt att Alfons ska få eget rum den här veckan!
Kommer kännas jätte konstigt att inte ha honom inne hos oss, men jag tror att ju fortare han får eget rum desto bättre.
Ju äldre han blir, desto svårare blir det nog för honom. För mig blir det nog lika svårt när vi än gör det.
Så jag letar möbler till hans rum.
Ikea har ju massa smarta lösningar, men jag tycker Ikea är lite trist.
Vill ha lite mer liv i möblerna...

Såg att Stephanie undrade hur vi ska göra med förskola.
Martin kommer vara hemma måndag till onsdag medans jag kommer vara hemma torsdag och fredag.
Så ska vi göra hela våren tills jag har sommarlov.
Sen börjar Alfons på förskola, eller dagis som jag hellre säger, till hösten.
Vi har sökt till tre bra förskolor i närheten av där vi bor och hoppas verkligen vi får plats på någon av dom!
Och om det känns konstigt nu när jag ska vara borta från honom två dagar i veckan och han ändå ska vara med sin pappa, hur ska det gå när han ska vara med främmande människor hela veckan!?!
Hur gör folk? Jag tycker det känns helt absurt att han kommer spendera mer tid med främlingar än med oss!
Hade jag haft ett par miljoner på kontot hade jag stannat hemma med honom tills han börjar skolan!!!

4 kommentarer:

  1. Samma tankar här. Samtidigt som det ska bli skönt att få göra nåt annat än bygga klossar och byta blöjor. :-P

    SvaraRadera
  2. Samma tankar här. Samtidigt som det ska bli skönt att få göra nåt annat än bygga klossar och byta blöjor. :-P

    SvaraRadera
  3. Samma tankar här. Samtidigt som det ska bli skönt att få göra nåt annat än bygga klossar och byta blöjor. :-P

    SvaraRadera
  4. Öö? Ja min mobil... vad säger man, lite tjatig!

    SvaraRadera