måndag 21 januari 2013

Trollet har blivit en stor kille!!

Nu har Alfons fått eget rum!!
Och det funkar så jäkla bra.
Visst, han knorrar när det är dags att sova, men vi kör 5-minuters metoden och det har funkat super!!
Men han sover h-e-l-a nätterna!!!
Vi har haft babywatchern inne hos oss så vi ska höra honom, fast egentligen behövs den inte.
Om han skulle vakna hör vi honom iallafall.
Vi bor ju inte i ett slott, det är liksom tvärs över vardagsrummet...
Och imorse tog han dessutom en sovmorgon till 7.30!
Självklart när det inte var min tur att få ligga kvar i sängen, utan jag var tvungen att släpa mig upp till jobbet!!
Av någon outgrundlig anledning tar Alfons nästan alltid sovmorgon när Martin är hemma, men aldrig när jag är hemma...
Orättvist...
I natt är det jag som sovit dåligt, trots att jag inte blivit väckt en enda gång.
Jag har drömt mardrömmar om uppsatser, kräkande bebisar och kastat mig runt i sängen för att rädda Alfons från att ramla ner från vår säng...helt i onödan dårå, eftersom han som sagt nu inte ens sover i vårt rum...
Så jag var näst intill medvetslös imorse när jag hoppade/kröp in i duschen...
Men det känns iallafall jättebra att vara tillbaka på jobbet!
Har varit borta mer än ett år, men det känns som om jag haft 2 veckor jullov...

Bilder på Alfons säng, som påminner om lite medeltida tema, och hans älskade spegel!!



2 kommentarer:

  1. Men åå vilken fin spegel! Vart har du köpt den? Härligt med eget rum. Kian har också sovit hela natten i sin egen säng ett par gånger nu (alltså ett par gånger på 11 månader, tur man har låga krav här). Känns fantastiskt när man vaknar och inser det. =D Dock är han kvar i vårt rum. Hans rum är.......... lite... ska vi säga stökigt? Tänk atombomb/förråd... okej?
    / Frida

    SvaraRadera
  2. Spegeln är köpt på IKEA. Finns massa saker i samma serie!

    SvaraRadera