fredag 26 april 2013

Kaos med rabatterade bilar



Idag blev vi med systemkamera!
Så nu, när jag efter lite pickel har klurat ut hur jag tror man använder den,
kan vi ta massor med fina bilder på Alfons utan att maskinen helt plötsligt
fuckar upp och gör någon sketen jävla säkerhetskopiering och raderar alla bilder!!
Vi passade på nu när Elgiganten öppnade här i stan.
Man hade ju kunnat tänka sig att det skulle vara kaos inne i butiken,
men det största kaoset utspelade sig på parkeringen.
Jag vet inte om det är typiskt för lite mindre städer att det utbryter
panik om det uppehåller sig mer än 20 fordon på ett och samma ställe
men så är det iallafall i vår stad.
Jag var tvungen att åka tillbaka till Elgiganten då vi hade
betalat för en grej vi skulle få gratis.
Gniden som man är åkte jag iallafall tillbaka,
och när jag skulle därifrån så var det en bil som lyckades
fastna i en rabatt... Don´t even ask...
Iallafall, han satt lite fast där, och då, plötsligt, så blir det som stora svarta hål
i huvudena på alla bilister inom 100 meters avstånd.
Typ: "Hur gör vi nu?" "Han står ju precis där vi ska åka ut!"
Det tog ca 10 minuter innan den första föraren kom på
att man kunde åka r-u-n-t den rabatterade bilen...

Martin jobbar natt, så jag och Alfons har haft fredagsmys
på egen hand.
Vi har gosat i soffan framför Bamse, käkat köttbullar,
badat och sedan fick trollet hoppa i säng och jag hoppas han sover hela natten.
Och på förmiddagen var vi och hälsade på den förskolan
som Alfons ska gå på.
Det kändes skitbra.
De jobbar mycket med djur och natur, och det tycker jag är
jätteviktigt!
Att man lär sig ta hand om naturen och djuren.

Nej, nu ska jag försöka sova.
Jag mår så sjukt illa efter att ha tryckt i mig en massa chips.
Jag är hopplös på dessa chips.
Och ska det vara så svårt att trycka på stoppknappen när man känner att man börjar må dåligt?
Tydligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar