måndag 15 april 2013

Snor och nattpass

Det är helt otroligt.
Förra natten som Martin jobbade sov ju Alfons typ ingenting, och inte jag heller dårå...
Martin jobbar inatt och självklart är Alfons dunderförkyld!!!
Snoret rinner och han dreglar som aldrig förr. Om jag inte byter dreggellapp var 15 minut så är han blöt ner till naveln.
Så den här natten lär ju inte bli bättre än den förra... Och jag ska upp och jobba imorgon.
Det positiva är dock att jag inte hinner vara mörkrädd när jag hela tiden får koncentrera mig på att få Alfons att somna om...
Och eftersom Alfons alltid sover i sin säng så kan jag inte ha honom i vår säng när jag är själv, han somnar nämligen inte då...
Sist testade jag att ta in honom till oss... Det resulterade bara i att han satt rakt upp och ner i sängen och glodde på mig, ungefär som: "jaha, och vad ska vi göra nu då? När du har dragit upp mig mitt i natten!?!"
Så det är bara att springa mellan vårt sovrum och Alfons rum...
En jätterolig och klart användbar grej som Alfons lärt sig är att låta som en gris.
Grejen är att han skrynklar ihop ansiktet och sedan fnyser genom näsan, vilket är detsamma som att han fräser ut snoret.
Så nu jagar jag min son med: "Hur låter grisen?" Sen är det bara att torka bort allt med papper!! Så praktiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar