söndag 28 april 2013

Med blommor och med blader

Nu börjar det hända lite mer på tandfronten för Alfons.
Hittills har han haft två små gaddar
nertill, men igår kväll såg jag att det är
åtminstone en på gång upptill.
Han verkar inte särskilt påverkad som tur är.
 
 
 
Är så nöjd för en av mina orchideér håller på att blomma om!
 
 
Dessutom så börjar det hända lite
i minidrivhuset också.
Både Dahlia och Aster har tittat upp.

 
Solrosorna ska jag direktså utomhus, men jag kunde
inte låta bli att plantera en,
och den har redan tittat upp.
Snacka om tacksamma blommor!

 
 
Så mycker mer var det nog inte att berätta idag.
Martin jobbar i natt och jag börjar 7 imorgon.
Alfons vägrade vällingen ikväll, så han lär ju vakna inatt
och vara jättehungrig...
Suck...

2 kommentarer:

  1. A men shit vilka gröna fingrar man kan ha! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tycker att det är superkul! Hoppas att vår altan är färdig snart så jag har någonstans att ställa dem!

      Radera