onsdag 10 april 2013

Telefonen från helvetet!

Jaha, Martin jobbar sitt första nattpass...
Och jag hade tänkt att jag skulle klara det utan problem.
Jag tänkte vara den där vuxna, mamman som inte är rädd för något
och som klarar allt!
Och visst har jag klarat av en massor ikväll!
Till exempel har jag på något vis lyckats göra en återställning
på min telefon som by the way är direkt levererad från helvetet
och därmed raderat alla bilder från oktober och framåt.
Jag har ingen annan kamera, så ALLA bilder på Alfons fanns där.
Första julen, 1 årsdagen, videon när han tar sina första steg...
Så nej, jag kände mig inte som en vuxen människa när jag satt
i min ensamhet och storgrät över alla bilder som bara var borta...
Har pratat med vänner och bekanta och förhoppningsvis har allt laddats över
till ICloud, och det kommer jag tro stenhårt på tills imorgon,
annars kommer jag inte kunna sova och det kommer vara nog så svårt att sova ensam...

Alfons både går och springer och är överallt.
Någon som vet om man kan sätta barnspärrar på toalettlocken?
Och vart köper man ny fjärrkontroll?
Vet inte hur många leksaker vi får fiska upp ur den där jädra toalettstolen
eftersom vi glömmer att stänga dörrarna...
Och ikväll kom han på att det är så fruktansvärt kul att stänka vatten
på sin mamma att det inte spelade någon roll att mamman till slut satt gömd
under ett badlakan...
Och det är inte den vanliga stänken, då han sitter och slår med händerna i vattnet.
Nej, nu jävlar ska det avanceras!
Han står upp i badkaret, doppar händerna i vattnet, knyter nävarna så han "fångar" vattnet,
sen kastar han det på mig.
Men jag skriver upp allt i min lilla bok, om 15 år är det pay back time!

Just nu har jag lust att gå in och hämta trollet så han kan sova hos mig i natt,
men han sover så gott och är så duktig på att sova i sin säng så jag tror jag låter bli.

Skulle kunna blogga hela natten, så jag slapp släcka,
men jag har i ärlighetens namn inget vettigt att skriva så jag blir nog tvungen att sova...

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Nej inte alla bilder!!! Då skulle jag också gråta! Fanns de sparade?
    Jag har sett på amerikanska filmer att det finns toalockslås - om du hittar kan du väl meddela? För kian börjar nämligen lära sig att öppna dörrar....
    Fjärrkontroll... kanske en sån universal? Borde finns både orginal och universal på elgiganten typ. Och den sista på typ jula?
    Ang maten på min blogg. Jag har varit så sjukt sugen på småätande de senate månaderna så jag måste skärpa mig! :-)

    SvaraRadera