onsdag 11 juli 2012

Den svenska sjukvården...

Jag ringde idag till min husläkare.
Jag har haft ont i magen, mått illa
i flera dagar.
Så jag ringer...
Får prata med en sköterska.
Jag berättar mina symptom.
"Jag har ont långt upp i magen. Som kramp lixom.
Och det gör att jag mår illa till och från."
Då säger människan:
"Tror du att det kan vara magkatarr?"

Kände mig oerhört förvirrad.
Var tvungen att kolla på telefonen,
vem som hade ringt upp vem.
"Eh, jo, nu ringde jag ju er för att
kanske få svar på vad det kan vara..."
Men nu har den svenska sjukvården
börjat med självdiagnostisering.
Och då tycker iallafall jag att
besparingsåtgärderna har gått lite för långt...



Tänkte slå ett slag för en jättebra
barnboksförfattare som jag fastnat för.

Anna-Clara Tidholm

Alfons fullkomligt ä-ä-älskar hennes böcker:

*Knacka på
och
*Ut och gå



Kan verkligen rekommendera henne.
Ska beställa två stycken till av henne.

Vi läser för Alfons varje kväll innan han ska sova.
Och det märks så väl att han uppskattar det.
Han har till och med lärt sig böckerna,
och vet vad som kommer näst,
för vissa uppslag gillar han mer.
Han blir alldeles till sig när
han får se lilla gubben som vattnar blomman
och ankan och nallen som gungar i båten.
Att läsa för sitt barn ska ju verkligen
vara bra för språkutvecklingen
så vi hoppas på det!

3 kommentarer:

  1. Var köper du dem?
    Jag har "Knacka på" & den älskar Lova men den fick vi ju genom Bvc!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beställde dem från Adlibris. De hade bäst pris. 49 kr st. Kram

      Radera
  2. Okej, det avgör saken. Jag får inte läsa din blogg när Kian sover i mitt knä! Nu vaknade han för att jag skrattade för mycket... =)

    SvaraRadera