lördag 28 juli 2012

Stockholmsnatt

I onsdags var vi till den kungliga huvudstaden med goda vänner.
Alfons var hos mina föräldrar.
Vi började med lite häng på T.G.I Fridays. Riktigt härligt då solen gjorde ett gästspel.
Sedan checkade vi in på hotellet. Tack vare Martins kusins sambo fick vi ett toppenrum! Tack Helena!
Kan verkligen rekommendera Mornington Hotell på Östermalm!
Vidare ut på Grönan där vi körde 5-kamp, och jag lyckades knipa tredje platsen!! Räknat bakifrån...
Vi var 9 st, välj själva om ni vill vara imponerade.
Efter ett åk med berg och dal banan "Twister" och en rejäl nära döden upplevelse drog vi oss tillbaka mot hotellet och tänkte oss något att dricka innan vi det var dags att stångas med kudden.
Men nu kommer vi ju från landet och hade inte riktig koll på hur detta funka.
Tydligen går man på pub fram till 23 och sen är det klubb som gäller.
Detta fick vi förklarat för oss av en mycket trevlig kille i 20 års åldern som förmodligen tillbringar sina nätter vaskandes på Stureplan.
Vaskande killen från Stureplan: "Ni borde gå på klubb ju! Fast det är nog mest folk i min ålder..."
Jag vart lite ställd och fick fundera på vad han menade med det... "i min ålder..."
Han måste ha trott att vi var en högstadieklass på klassresa!
Det är den enda förklaringen som jag kan komma på...
Hur som helst så var det supertrevligt, men det var skönt att komma hem till Alfons.

Och nu sitter jag och glor på OS, fast jag verkligen borde gå och sova.
Igår satt jag uppe och tittade på nästan hela invigningen.
Var helt död imorse när Alfons ville ha frukost, men nu sitter jag här igen.
Det är liksom lite "Hej jag heter Natalie och är dum i huvudet" över det hela!
Kanske skulle testa att mörka min låga intelligens och helt enkelt gå och sova...

1 kommentar: