onsdag 4 juli 2012

Pre Shrek goes 4,3 km

Föregående inlägg talar om att jag motionerat ikväll. Det här är konversationen innan:

Jag: Jag borde ut och röra på mig.
Martin: Gå ut och gå då.
Jag: Nej, det är tråkigt.
Martin: Ut och spring då.
Jag: Nej, det orkar jag inte.
Martin: Men det är skönt när du har sprungit klart.
Jag: Nej, då är man svettig, jag
h-a-t-a-r att vara svettig!
Martin: Men det är nice när man har duschat.
Jag: Nej, då är man blöt, jag
h-a-t-a-r att vara blöt!
Martin: Jag ger upp!

Det är tur att han inte är min PT, för då hade han nog strypt mig...

3 kommentarer:

  1. Haha vad roligt att min inställning till att springa och träna är lite lika som din ;) Jag kör lite med varianten ungefär såhär: jag: Jag vill inte träna idag jag har ingen motivation. Jocke: men kom igen nu du kommer känna bättre efter du tränat. Jag: men måste jag, jag vill verkligen inte. Jocke: försök, du behöver ju bara träna en timme ungefär. Jag: men jag har ju fått springa idag redan när jag jobbat, så jag behöver inte träna ;) och typ så slipper jag hahaha Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att man kan lura sambon. Min var dock inte så lättlurad igår kväll, och det protesterar mina ben mot idag...

    SvaraRadera
  3. Hahaha!
    Starkt jobbat! Trots lite ovilja... ;)

    SvaraRadera