torsdag 12 juli 2012

Natalie vs ogräs

Det här med ogräs alltså...
Vem fan kom på att det var det som växte
som bäst
ska vara det vi ska vilja
ha minst?
Säkert något ljushuvud som hängde
ihop med han Linné
på 1700-talet.
Det är inte den bästa idén
iochförsig
att först sätta i sig typ 4 tacos
och sedan går ut och gå dubbelvikt,
typ upp och ner och plocka tistlar...
Och hur man än beter sig,
hur mycket skit man än lyckas plocka...
Så nog fan är det lika mycket kvar när man tittar upp.
Det är lite som den där bävern man ska slå
i huvudet med en klubba på tivoli.
Han ger sig aldrig utan tittar upp i all evighet,
tills man slår utav bara helvete och tror att man
lyckats döda den lille gnagarn,
bara för att upptäcka att tiden var ute och attraktionen stängt av...
Det går helt enkelt inte att lyckas.
Mitt förslag, som martin ganska snabbt röstade ner,
var att släppa en bomb på Basketgatan 1...
Men lugn grannar, bara lugn,
jag vart nedröstad...
En annan taktik är ju att helt enkelt
höja statusen på tistlar, maskrosor och groblad.
Kanske ge bort en bukett när någon fyller år.
Första 10 åren lär man ju få kämpamed budskapet,
men när man väl etablerat tanken
så kanske, bara kanske 
jag slipper stå med arslet i vädret,
med 4 tacos ståendes i halsen
och fundera över hur man tusan man bygger en liten bomb...

2 kommentarer:

  1. Du kanske ska börja med att inte äta innan du ska ut och rycka skit ;) dessutom precis som du nämner så är det bara en själv som bestämmer vad som är "blommor" och vad som är "ogräs" så om du nu vill spara en bukett till mig så visst, jag fyller år i januari, jag hoppas att du ger dom med kärlek ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar My. Jag ska ta en spade, gräva mig igenom snön och leta upp en redig tistel i januari, bara för din skull! ;-)

      Radera