tisdag 13 augusti 2013

Första dagen på dagis

Nu har jag tagit mig in till sängen och lyckats orka fälla upp dataskärmen.
Alltså, dagen har gått jättebra.
Alfons har lekt massor och bekantat sig med personalen.
Han går inte särskilt långt bort från mig och blir väldigt orolig om han inte ser mig.
Men jag hoppas att det blir bättre om någon dag.
Han är ätit mat precis lika bra som hemma och det var inga problem att få honom att sova.
Däremot så sov han inte så länge då det var en annan pojke som vaknade och var ledsen.
Men det är ju sånt som händer. I och med det var han jättetrött ikväll och somnade i min famn när vi läste Alfons Åberg.
Lite skönt eftersom jag är själv ikväll och är så himlans trött efter dagen.
Jag var så nervös innan, så migränen kom smygande på eftermiddagen när anspänningen släppte.
Han ser ut som en prickig korv också.
Det är 10 dagar sedan han fick 18-månaders sprutan och idag kom utslagen... Hoppas bara han slipper febern, för han är hur pigg som helst.
Ringde BVC för att höra så det inte var något som smittade. För det vore ju snyggt och börja med att smitta ner en hel avdelning med typ vattkoppor eller nåt.
Men det var ingen fara sa de. Tydligen vanligt att de får s.k. falska mässlingsutslag, tror hon sa att det kallades så.
Men det märks väl här i natt om han blir dålig. Skulle inte förvåna mig, eftersom Alfons har en tendens att alltid blir sjuk när Martin jobbar natt...
Nej, nu måste jag fälla ner skärmen och sova. Vi ska vara på dagis 07.30 imorgon bitti, och då ska jag dessutom se till att vi inte går dit i pyjamas...eventuellt har borstat åtminstone Alfons tänder och mitt hår.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar