torsdag 15 augusti 2013

Vi fortsätter med lite mer inskolning

Idag har jag lämnat Alfons själv på dagis i en och en halv timme.
Han vart ledsen när jag gick men det gick över väldigt fort.
Sen hade han växlat lite mellan glad och ledsen, förutom när han åt, då var han bara glad! :-)
Det var lite jobbigt för honom när han skulle sova, men sen kom jag tillbaka och sen somnade han.
Men han är ganska försiktig. Han går inte så långt bort och kommer tillbaka till mig med jämna mellanrum för att försäkra sig om att jag är kvar.
Det kommer inte som en nyhet för oss, då Alfons alltid varit försiktig och lite avvaktande mot nya människor och miljöer.
Han har att brås på då både jag och Martin var jätteblyga som barn.
Det har ju gått över på oss två efter en si så där 30 år, så det ska nog lösa sig för Alfons med.
Imorgon lämnar jag honom innan jag åker till jobbet och hämtar honom på eftermiddagen.
Är väldigt spänd på hur det ska gå.
Jag är så himla nöjd med hans pedagoger, det känns verkligen tryggt att lämna honom där.
Och så var det det där med att jobba ja... Är väl inte så jättesugen efter 9 veckor semester.
Skulle kunna ha 9 veckor till.
Det värsta är att man måste ställa klockan och gå upp så förbannat tidigt.
Vi har ju sovit till 8 hela sommaren, och plötsligt ska man upp kl 6 och irra runt...
Jag är helt slut efter den här inskolningsveckan, och nästa vecka lägger vi till jobb och plugg också.
Jag kommer vara medvetslös nästa helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar