måndag 12 augusti 2013

Pausknappen?

Det här är helt klart den värsta dagen sedan Alfons föddes.
Det känns som att det ska komma någon imorgon och hämta honom och aldrig lämna tillbaka honom.
Jag vet at han kommer få det jättebra på dagis, även om han kommer vara ledsen ibland.
Det känns bara så jävligt att jag inte kommer kunna spendera lika mycket tid med honom.
Just nu känns det som att jag bara kommer få se honom på helgerna.
Har tvekat väldigt mycket över om jag ska plugga eller inte.
Men nu känns det som ett bra val då jag pluggar på distans och alltså kommer kunna hämta honom tidigare de dagar jag inte jobbar.
Jag ska dessutom läsa en kurs som jag började läsa i våras men inte hade tid att avsluta så en del arbeten har jag redan klart för mig. Det känns ju jättebra, då blir det ännu mer tid över till Alfons.
Samtidigt så brottas jag med vetskapen om att det är bra om han är så mycket som möjligt i dagisgruppen.
En del barn har svårt att komma in i gruppen om de inte är där tillräckligt mycket.
Så på det viset känns det bra att vi faktiskt kan välja.
När jag skriver det så här så känns det lite bättre. Men ändå... Vart sitter pausknappen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar