lördag 3 augusti 2013

Reopening av bloggen!!

Äntligen har det flyttat in en dator hemma hos oss!!
Så nu borde det ju bli lite mer inlägg här.
Än så länge har jag semester och har fullt upp med att göra ingenting så vi får se hur det blir...
Sommaren har varit toppen.
Eftersom Martin bytte jobb så vart det inte så mycket semester för hans del, men han har ju ändå en del dagar mellan passen och då har vi passat på att göra lite småutflykter.
Kolmården, Skansen och Grön Lund bland annat.
Och på tal om att han bytt jobb så går det hur bra som helst att vara själv hemma på nätterna.
Nu i sommar har Martin bara jobbat dygnspass så jag har haft massor med tillfällen att öva!!
Nu vågar jag tillochmed sova med foten utanför täcket!!! Det ni!!

Jag skrev ett inlägg tidigare om löpning och att jag aldrig trodde att jag skulle klara av att springa.
Jag började med att springa intervaller under våren/tidiga sommaren.
Ökade löpintervallerna och minskade vilointervallerna succesivt.
Kan meddela att numera springer jag ca 4 km rakt av utan att stanna, eller skrämma ihjäl några människor.
Jag kan till och med springa bland folk!!
Från början fick jag hålla till uppe på åsen pga att jag flåsade så förjävligt.
Nu springer jag på vanliga gångbanor!!
För en del kanske inte detta verkar så märkvärdigt, men för mig har det varit en dröm i så många år
att jag ska klara av löpning.
Känns så himla skönt och jag är så förbannat nöjd med mig själv!
Min enda fundering nu är hur man klarar av att springa på vintern när det är halt. Någon som har tips?
Jag vill ju helst springa utomhus.

Idag har jag och Alfons varit i Nylada med min kusin och hennes familj och solat och badat.
Alfons älskar att bada och är inte rädd för fem öre.
Han knatar på tills han inte bottnar längre.. Lite farligt. Skulle vilja få in honom i någon sorts sim/flytundervisning under hösten och vintern eftersom han bara hoppar rakt ut.
Givetvis är man ju med hela tiden och han badar ju aldrig ensam. Men man vet aldrig när olyckan är framme och då är det ju skitbra om han faktiskt vet hur man håller sig flytande...
Nej, nu ska jag moffla i mig lite rabarber och hallon paj (bakad på egna rabarber!!) och sen ska jag sova. Man blir helt sluta av att hänga på stranden en hel dag!


2 kommentarer:

  1. Åh jag är grymt imponerad att du kan löpa så bra! En annan har fortfarande långt dit så massor med andra saker har kommit i vägen. Älskar att din blogg är uppe igen! Kram

    SvaraRadera
  2. Men herre gud kvinna! Ett litet sommaruppehåll och jag känner knappt igen dig längre! ;-)
    Grymt bra gjort att springa så långt! För mig skulle 4 meter vara en presentation. :-p
    Va roligt att ni badar vid Nylada det brukar ju vi också göra!

    SvaraRadera