tisdag 6 augusti 2013

Tråkig kväll


Ok, jag har inga problem med att sova ensam, men det är ju förbannat tråkigt.
Ibland kan det ju vara skönt att ha en ensam kväll.
Men för det mesta tycker jag bara att det är tråkigt när Alfons somnat.
Men samtidigt måste det ju betyda att jag inte tröttnat på min kära sambo.
Han är faktiskt den absolut bästa personen att hänga med!
Ingen får mig att skratta som han!

Idag har jag och Alfons varit och hälsat på Martin på jobbet.
Alfons är så fascinerad av brandbilarna och ambulansen.
Sen havererade min tidsplan helt och hållet, så det vart hämt-mat i form av Chop Chop.
Har nog aldrig hänt att jag köpt hem mat när det bara är jag och trollet, men idag jobbade inte jag och klockan åt samma håll.
Gott var det i alla fall.
Siktar på att hinna med löparrundan imorgon bitti innan vi ska lämna Alfons hos Martins föräldrar på landet.
Känns alltid bättre när man vet att man ska äta en massa gott om man gjort en rejäl ansträngning före.
Det dåliga samvetet infinner sig inte på samma vis då.
Känns som att jag har hittat en bra balans mellan ätandet och träningen.
Jag älskar ju att äta, och är inget fan av superhälsosam mat såsom keso och bulgur och sånt.
Så då blir det till att jag får träna lite mer, men det funkar.
Men efter tiden i Viktväktarna så har jag en helt annan koll på vad som är helt galet ohälsosamt och vad som är bättre alternativ, och det hjälper mycket.
Jag kommer nog aldrig bli en sådan där fitness människa, men jag är helt nöjd ändå.

Nu ska jag sova så det fortare bli morgon så jag får krama på M!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar