fredag 2 mars 2012

Jag och Susanne Lanefelt

Man kan ha träningsvärk
på de mest konstiga ställena.
Jag har gett mig tusan på att träna upp
mig så jag slipper urinläckage i framtiden.
Så för tillfället känner jag mig som
Susanne Lanefelt...
Ni vet: "Knip" a´la 80 talet.
Men efter en förlossning är det inte så
lätt ska ni veta.
Det krävs fan i mig koncentration
för att överhuvudtaget känna av musklerna.
Och är man dessutom sydd både här och där...
Ja, ni kan ju räkna ut resten själva!

Idag har vi fått persiennerna till sovrummen!
Äntligen kunde vi ta ner filten som vi hängt i fönstret
och vips så såg inte sovrummet ut som en
knarkarkvart längre!!
Hoppas det lugnar Alfons
så han inte tror att han bor med två pundare...
Fast han verkar ganska lugn.
Han ligger i sin mjuklift och sover så sött.
Det värsta rosslet i hals och näsa
har försvunnit.
Nu ska vi testa på att ha fredagsmys! 



1 kommentar:

  1. Haha, jag bävar fortfarande inför att börja öva upp bäckenbottenmusklerna efter förlossningen.

    SvaraRadera