fredag 9 mars 2012

På apoteket jobbar man inte på ackord!

På apoteket jobbar man inte på ackord!
I förrgår kväll åkte jag upp till apoteket
för att hämta ut tabletterna som ska stoppa
upp mjölkproduktionen.
Först in på gamla vanliga apoteket,
men det var så sjukt mycket folk och ingen
aktivitet på personalen,
så jag kastade min nummerlapp
och gick till Doc Morris istället.
Tyvärr hade de inte tabletterna på lager,
så det var bara att bege sig tillbaka till
första stället.
Eftersom jag kastat min nummerlapp
fick jag ta en ny och sätta mig ner och vänta.
Herrejävlar, vilken tid det tog.
Började få lite panik.
Eftersom Martin är sjuk med världens
hosta och feber vill vi inte att han ska
vara så nära Alfons utifall det smittar.
Och jag visste att Alfons borde vara jättehungrig.
Dessutom hade jag glömt att pumpa ur innan
jag drog.
Så där satt jag skitstressad med bröst likt
Dolly Parton som höll på att sprängas.
Ett tag tänkte jag öppna en ny bröstpump
som stod på hyllan på apoteket
och pumpa ur lite...
Tänkte att de kanske kunde använda
den som visningsex sen.
Men jag tror inte att jag hade kunnat
sälja på dem den idén.

Visst hade jag förstått att man inte fick sova
så mycket med en liten bebis.
Men det trodde jag gällde andras bebisar.
Men tydligen gäller det även för Alfons.
Han äter ca var 3:e timme även när vi inte
väcker honom.
Men sen har det tagit väldigt lång tid
för honom att somna om.
Så när han väl somnar är det typ en timme
kvar tills han är hungrig igen...
Vissa nätter är jag så trött när jag vaknar
så jag vet inte ens vart jag är någonstans.
Och flera gånger har jag vaknat och trott
att Alfons ligger på mitt bröst.
Har då väckt Martin och bett honom
lyfta bort Alfons.
Och Martin har vaknat och trott
att Alfons ligger bredvid honom.
Och när han inte hittat honom,
trott att han lagt en kudde över honom.
Fast vi vet att Alfons sover i sin säng.
Förvirringen är total i vårt sovrum på nätterna.
Men i natt har Alfons sovit riktigt bra,
trots att förkylningen har slagit till med ny kraft.
I början var vi där och petade på honom
så fort han lät,
stackars barn.
Han fick ju aldrig vara ifred.
Nu ska vi testa att låta honom
vara om han inte är ledsen.
Så nu rusar vi bara upp
och står där och glor när han låter.
Men vi petar iallafall inte på honom...

Hoppas att BVC ska ringa innan lunch.
Vill gärna att någon lyssnar lite på honom
innan det blir helg och allt stänger.
Han har nämligen en toksnorig näsa
och har börjat hosta lite.
Säkert inget farligt,
men man är ju skjukt nojjig!

Måste klaga lite på Respons balsam!
Tycker det är falsk marknadsföring
att kalla det för balsam.
"Vatten med eventuell balsameffekt"
borde vara en mer passande beskrivning...
Nu ska jag försöka reda ut mitt dreads-liknande hår.
Lite mörkare, lite manligare och
jag hade sett ut som Bob Marley.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar